Ocjenjivački sud XIII. Gumbekovih dana u sastavu dramaturginja i teatrologinja Mira Muhoberac, predsjednica, likovna umjetnica i scenografkinja Marta Crnobrnja, članica žirija, i predstavnik publike Branko Babac iskazuje veliko zadovoljstvo što su se unatoč teškim egzistencijalnim okolnostima Gumbekovi dani u Histrionskom domu uspjeli održati i što su publici omogućili radostan susret s iznimnim kazališnim ostvarenjima koja čuvaju dugu tradiciju hrvatske kabaretne kazališne scene i kabaretnoga izraza.
Posebnim priznanjem za domišljen spoj tradicije komedije dell'arte i suvremenoga kabaretskog izraza ocjenjivački sud nagrađuje glumca Dražena Šivaka za intrigantnu umjetničku izvedbu u monodramskoj predstavi Mistero Buffo Kazališta Grupa & Triko cirkus teatra, Zagreb u režiji Lee Delong. Višegodišnjim istraživanjem i glumačkim ostvarenjem kazališnih maski, silnica teatra dvorskih luda, histriona, bufona i žonglera te spisateljske i književne baštine nobelovca Daria Foa, Dražen Šivak pokazuje snagu neovisnoga kazališta i hrvatskih samostalnih umjetnika uprizorujući taj tijek od srednjega vijeka do danas.
Posebnim priznanjem za kolektivnu glumačku igru ocjenjivački sud nagrađuje ansambl predstave Predsjednici&ca (Pretposljednja večera) autora Tarika Filipovića i Borisa Svrtana u koprodukciji Satiričkoga kazališta Kerempuh, Zagreb i FIJI grupe, u režiji Tarika Filipovića. Naslonjena na tradiciju danas gotovo zaboravljene gavelijanske suigre, glumačka ekipa te predstave, u sastavu Tarik Filipović, Hrvoje Kečkeš, Ornela Vištica, Siniša Miletić i Boris Svrtan, ukida predrasude i stereotipe o narcisoidnom isticanju vlastitih osobnosti na kazališnoj sceni te suptilnim tkanjem glumačkih energija i upućenosti na glumačke partnere pokazuje mogućnost stvaranja novoga komedijsko-kabaretskog izraza koji dodiruje sudbinu nekadašnjega zagrebačkoga kabareta.
Nagradu za najbolju žensku ulogu dobiva Ecija Ojdanić – za ulogu Vlajne u predstavi Vla Vla Vlajland cabaret, prema tekstu Ivana Lea Leme, u produkciji Kazališta Moruzgva, Zagreb i u režiji Ivana Lea Leme. Ecija Ojdanić kao istodobno hajdučki i iznimno snažno ženstveno impostirana Vlajna snagom glumačkog izraza, spojem fantastično glasovno i govorno izbrušenoga vlaškog idioma hrvatskoga jezika, ostvaruje vrhunski glumački doseg kabaretskoga i monodramskoga izraza. Svojom ulogom i cijelom predstavom pokazuje snagu monodramskoga kabareta kojom upućuje na pobjedu glume i samostalnih umjetnika u utakmici s patrijarhalnim mentalitetom i političkim i interesnim klanovima u naznačenoj mizansceni hrvatske i svjetske povijesti.
Nagradu za najbolju mušku ulogu dobiva Hrvoje Klobučar – za uloge Jadranka, Jane, Miloša i Tonija u predstavi Na parove razbroj s' prema tekstu Petera Quiltera u režiji Ivana-Gorana Viteza. Potaknut na glumačke bravure izvrsno napisanim tekstom, suptilnom redateljskom rukom i glumačko-egzistencijalnim partnerstvom s Ana-Marijom Percaić, u ovoj četverostrukoj duodrami komedijskoga žanra Klobučar je jednako izvrstan u svim ulogama. Svim ulogama Hrvoje Klobučar ostvaruje preobrazbu vlastita glumačkog identiteta, u ljubavnim pričama karakterističnima za našu suvremenost različitim idiomima i glumačkim izrazima predočujući živost šarmantnoga i preciznoga kabaretskog i komedijskog izraza.
Nagradu za najbolju predstavu dobiva predstava Predsjednici&ca (Pretposljednja večera) autora Tarika Filipovića i Borisa Svrtana u koprodukciji Satiričkoga kazališta Kerempuh, Zagreb i FIJI grupe, u režiji Tarika Filipovića. Zaokružena, cjelovita i kompletna predstava koja pršti komedijskom energijom zasniva se na prikazivanju i kazališnom oživljavanju hrvatske dalje i bliže povijesti, ali i suvremenosti iz vizure četiriju predsjednika i jedne predsjednice. Svi sudionici ove predstave jednako izvrsno ostvaruju svoje uloge: Tarik Filipović kao Franjo Tuđman, Hrvoje Kečkeš kao Stipe Mesić, Ornela Vištica kao Kolinda Grabar-Kitarović, Siniša Miletić kao Ivo Josipović i Boris Svrtan kao Josip Broz Tito, u spoju prošlosti i sadašnjosti realizirajući iznimnu profesionalnu predstavu koja svojom cjelokupnošću i izvrsnim glumačkim, pjevačkim i plesnim dionicama pokazuje jednako mogućnost pomirbe u političkoj svijesti koliko i mogućnost pomirenja komedijskog, satiričnog i kabaretskog izraza.
Za izniman doprinos oživljavanju kabareta nagrađujemo glumca Ljubomira Kerekeša za četrdesetogodišnje djelovanje u kazalištu i trajno oživljavanje komedijske i kabaretske scene. Djelujući u profesionalnim institucionalnim hrvatskim kazalištima, najviše u Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu, u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu i u Satiričkom kazalištu Kerempuh u Zagrebu te u Glumačkoj družini Histrion, Kerekeš ustrajno njeguje oblik monodramskoga i putujućega kazališta kojim ostvaruje visoke dosege i osvaja publiku širom Hrvatske. Sa sinom Janom Kerekešom, nadarenim mladim glumcem, u Kerekesh teatru nizom predstava pokazuje da je glumačka i kabaretska misija hrvatskoga kazališta moguća jednako na neovisnoj koliko i na institucionalnoj sceni. Mnogobrojnim autorskim predstavama, a najviše monodramama Skupština i Dimnjačar maestralno ulazi ne samo na sve kazališne pozornice nego i u sve kutke hrvatskih mjesta i gradova i obiteljskih prepričavanja. Njegovi Trpimir Oršuš, Bogi Ivač, dimnjačari, umišljeni bolesnici i ratnici postaju dijelom hrvatske stvarnosti. Dokazuje to ostvarena sloboda izraza i popularnost i omiljenost i u gledatelja i u kazališnih kritičara.