NAGRADE X. GUMBEKOVIH DANA

Ocjenjivački sud X. Gumbekovih dana – međunarodnog festivala kabareta u sastavu Branko Babac i Mehmed Aganović kao predstavnici publike i Tomislav Kurelec, kazališni kritičar sa zadovoljstvom ističe da je ovogodišnja smotra pokazala da elementi kabareta postaju sve prisutniji u kazališnoj produkciji u nas i u nama susjednim zemljama i to ne samo kao jedna od sastavnica predstava nego i u mnogima od njih i kao stilska dominanta i režije i posebno glumačke interpretacije. Ta specifična vrsta kazališta u nas je bila najpopularnija između dva svjetska rata, ali činilo se da je na putu izumiranja. Kada  je Glumačka družina Histrion pokrenula ovaj festival u spomen na jednog od naših najvećih komičara i majstora kabareta Mladena Crnobrnje Gumbeka koji je i u Histrionu nerijetko ostvario vrhunske interpretacije činilo se da će biti vrlo teško naći dovoljno predstava za takvu smotru, ali oživljavanje kabareta napreduje, dobrim dijelom zahvaljujući i Gumbekovim danima.

Jedan od velikih glumaca koji je tome pridonio svojim brojnim predstavama je Zijah Sokolović koji je tim putem nastavio i u svojem autorskom projektu Demokracija u produkcijiTheArto projekta i Udruge RIJEČI PRAVE PREDSTAVE iz Zagrebai YUGO ART-a iz Beograda. Ocjenjivački sud dodjeljuje mu nagradu za najbolju mušku ulogu za vrsnu interpretaciju koja je obogatila duhoviti kabaretski satirični prikaz raznih oblika vlasti povezanih s primjerima iz velikih djela dramske literature.

Za najbolju žensku ulogu nagrađujemo Natašu Dangubić u predstavi Zagrebačkog kazališta mladih Folk Acts u režiji Saše Božića i Petre Hraščanec. Nataša Dangubić je u predstavi koja na vrlo originalan kabaretski način ispituje i fenomen turbo folka i poziciju izvođačice u noćnom baru i kazalištu pokazala velik raspon glumačkog i pjevačkog izraza obogativši ga i uvidom u osobni odnos glumice prema nastupu na pozornici.

Najbolja predstava10. Gumbekovih dana je Kalamona vjetrovezač Lutkarskog kazališta Bóbita iz Pečuha. Mađarska narodna bajka u duhovitoj dramatizaciji Orsolye Nagy (Oršolje Nađ) i iznimno maštovitoj režiji Róberta Marka uz vrhunsko glumačko poigravanje s lutkama i vlastitim nastupom uz mnoge elemente kabareta prešla je jezičnu barijeru i uspostavila neposredan kontakt s dječjom publikom, a svojim neprijepornim scenskim dometima fascinirala i ostale ljubitelje kazališta.

Za izniman doprinos oživljavanju kabareta nagrađujemo jednog od najvećih hrvatskih glumaca Peru Kvrgića. U nizu izvanrednih i vrlo raznovrsnih interpretacija značajno mjesto zauzimaju i izvanredne komične uloge, a u nekima od njih naziru se i elementi kabaretskog izraza u načinu komunikacije s gledateljem kao u Pometu u Držićevom Dundu Maroju, Scapinu iz Molièreovih Scapinovih spletki i Mockinpottu iz Weissovih Patnji gospodina Mockinpotta, dok je njegovo remek-djelo - uloga uStilskim vježbama Raymonda Queneaua koje su na repertoaru od 1968. po mnogim svojim svojstvima vrlo bliska kabaretu, te je njezin nevjerojatan uspjeh bitno pripomogao održavanju zanimanja za ovu „rubnu“ kazališnu vrstu.